Rob de Beus

Zakendoen moet authentiek zijn. Daar bedenk je geen strategie voor. De klik met de klant ontstaat als je jezelf blijft. Het moet er niet te dik bovenop liggen. Wij doen geen dingen die niet bij ons passen. Zo ben ik geen receptietijger, maar ik ga wel graag met klanten naar de wedstrijden van FC Groningen.

Een klant is bij ons geen nummer. Wij bouwen met al onze klanten een persoonlijke band op. Dat geldt voor ons als vennoten, maar ook voor onze medewerkers. Wij willen meer weten van de klant dan alleen de cijfers. Eerst luisteren, dan pas je gereedschap erbij pakken. Eerst inventariseren, dan pas oplossingen bedenken. Daarbij houden we rekening met hoe de klant in het leven staat. Hoe is zijn thuissituatie? Neemt de klant graag risico’s of juist niet? Hoe ziet hij zijn toekomst? Wat drijft hem?

Tweede man

Veel van mijn eigen klanten hebben te maken met complexe, financiële zaken, maar hebben geen zware, financiële man in dienst. Voor die klanten ben ik die tweede man. Bij financiële uitdagingen, zoals fusies en overnames, sta ik naast de klant als zijn rechterhand en adviserend accountant. Met mijn bedrijfseconomische achtergrond ben ik dan helemaal in mijn element.