Bas Beernink

Elk jaar ga ik bij mijn klanten langs om de jaarrekening en fiscale aangifte te bespreken en advies uit te brengen op fiscaal en financieel gebied. Ik ben hun vaste aanspreekpunt, maar ze kennen de rest van mijn team ook goed. Voor klanten is dat handig: ze hoeven niet steeds aan een andere collega hetzelfde verhaal uit te leggen.

Tijdens die bezoeken komen allerlei zaken aan de orde en strijk ik hobbeltjes op de weg glad. Bij ingrijpende veranderingen maak ik een prognose. Dan kijken we samen wat er overblijft onder aan de streep en wat dat betekent voor toekomstige investeringen. Is een lening verantwoord? Hoe staat het dan met het besteedbaar inkomen? Dat gaat in samenspraak met de klant. Het is mijn taak hem op kansen en risico’s te wijzen.

Zelf verantwoordelijkheid nemen

Een deel van onze klanten laat het liefst alles aan ons over. Die komen binnen met een doos onder de arm met daarin de papieren administratie. Ik zie ook dat steeds meer klanten, vooral starters, ervoor kiezen gebruik te maken van onze online dienstverlening. Zo krijgen ze sneller en meer up-to-date inzicht in hun eigen financiële administratie.