Ilonka Cock

Op maandag, dinsdag en om de week op vrijdag zit ik klaar voor klanten die bellen of langskomen. Mijn collega Ellen Boukema neemt de andere dagen voor haar rekening. In de vakanties en op vrije dagen vervangen we elkaar. De wens van de klant staat voor mij op nummer een. Ik vind het belangrijk dat klanten het gevoel hebben dat ze welkom zijn. Je voelt snel aan of een klant behoefte heeft aan een praatje of wat meer afstand wil bewaren. Dat merk je aan de balie, maar ook aan de telefoon.

Als receptioniste/telefoniste ben je het visitekaartje van het bedrijf. Wij zijn meestal de eerste persoon die klanten zien of spreken. Daarom zorgen we er altijd voor dat we er representatief uitzien en dat we klanten correct te woord staan. Veel klanten kennen we al jaren. Die herkennen we aan hun stem.

Onze collega’s zijn in feite ook klanten, maar dan intern. Dus zijn we ook beschikbaar voor hun vragen. Bijvoorbeeld als ze op zoek zijn naar een collega die elders in vergadering is. Of als ze willen weten of een collega al binnen is. Het persoonlijk contact onderling is goed en dat merken de klanten ook.

Ellen en ik werken alweer jaren samen. Het leuke is dat we heel verschillend zijn van karakter, maar wel precies hetzelfde idee hebben over hoe we ons werk doen. We vullen elkaar goed aan. We houden via de mail bij wat de bijzonderheden zijn, zodat we allebei altijd precies op de hoogte zijn van wat er speelt. En als er een keer iets onduidelijk is, dan bellen we elkaar op. Dat vinden we allebei de normaalste zaak van de wereld.