Johan Heuker

Als ondernemer kan ik me goed verplaatsen in de situatie van mijn klanten. Wanneer een klant iets belangrijk genoeg vindt om mij te bellen, dan mag dat dag en nacht. Als iemand midden in een overnameproces zit, kan dat heel spannend zijn. Dan gaat het om fundamentele beslissingen, mogelijk over miljoenen euro's. Dan sta ik 24/7 klaar en is het alsof het om mijn eigen geld gaat.  

Binnen Noord Negentig houd ik me met name bezig met het MKB. En dan vooral met de zeescheepvaart en de farmacie. Daarnaast heb ik veel horecabedrijven, advocaten, notarissen, autodealers en schoonmaakbedrijven onder mijn hoede. Mijn MKB-portefeuille groeit hard: kennelijk doen wij hier iets wat de huidige markt van een accountantskantoor verwacht. Ondernemerschap hoort daar zeker bij.

Vertrouwen en gunnen

Je wilt dat klanten het gevoel hebben dat hun zaken bij jou in goede, vertrouwde handen zijn. Dat vertrouwen mag nooit vanzelfsprekend zijn: dat moet je verdienen en onderhouden. Dat gevoel van vertrouwen helpt om elkaar business te gunnen. Wij creëren graag een omgeving waarin mensen zich prettig voelen. We delen bijvoorbeeld samen met een groep ondernemers een skybox bij SC Heerenveen. Een mooi concept dat erg goed loopt.

Adviseren met historisch besef

Accountancy en advisering gaan bij ons hand in hand. Het een leidt tot het ander. Wij kennen de dossiers van onze klanten van haver tot gort. Onze kennis is mede gebaseerd op de keuzes die onze klanten in het verleden hebben gemaakt in combinatie met de huidige situatie en bepaalde toekomstverwachtingen. Door dat historische besef weten we precies hoe de situatie van vandaag tot stand is gekomen. We kunnen daardoor adequaat adviseren. Voor mij geldt daarbij dat ik naar eer en geweten alles wil doen voor mijn klant. Maar ik beslis niet: dat is aan de klant zelf.